sobota, 15 marca 2014

Czarny szampon przeciwłupieżowy babci Agafii

"Czarny szampon Agafii – przeciwłupieżowy, bez SLS i parabenów. Oparty na zmrożonej (miękkiej, strukturyzowanej) wodzie z dodatkiem ekstraktu jagód bażyny czarnej i brzozowego dziegciu. Zawiera wyciąg z 17 syberyjskich ziół i ostrzenia pospolitego. Poprawia ukrwienie skóry głowy, działa tonizująco, intensywnie odżywia i wzmacnia włosy."


Cena i wydajność

I ten rosyjski kosmetyk został zakupiony w śmiesznie niskiej cenie, bo za 3,50zł (350ml). Babcia Agafia to seria kosmetyków a'la nasza Joanna. Większość produktów można kupić za parę złotych, ale są też droższe, np. czarne lub białe mydło - ciężko je dostać, raz tata je widział, ale nie wiedział co to i wolał nie kupować w ciemno, eh. :D
Jeśli chodzi o wydajność to czarny szampon starczył mi na dwa miesiące. Muszę tu jednak zaznaczyć, że do włosów użyłam go z 5 razy (i więcej nie dałam rady), a reszta poszła do mycia pędzli i czasem ciała, jeśli nie miałam żadnego żelu pod prysznic.

Działanie

Zasadnicza sprawa (ogromny minus) - nie myje/nie domywa włosów. Nie mam pretensji o to, że nie ruszał olei - od tego są silniejsze szampony. Ale jeśli nie ruszał moich tłustych włosów, to sprawa nie wygląda zbyt fajnie. Głowę muszę myć codziennie, robię to zawsze z rana i na wieczór włosy u nasady nie wyglądają zbyt fajnie. Szampon Agafii nie radzi sobie z takim jednodniowym łojem.
Nieraz powtarzałam czynność mycia trzykrotnie, żeby doszorować moje tłuste kłaki, lecz nic z tego. Po wyschnięciu włosy były ulizane, przyklapnięte, w dotyku tłuste, z tyłu głowy nawet zbijały się w nieestetyczne strąki. Niestety - muszę stwierdzić, że czarny szampon Agafii nie myje włosów. Albo jego skład jest tak bogaty, że oblepia moje włosy i wyglądają bardzo, bardzo źle.
Nie jestem w stanie ocenić jego przeciwłupieżowych zdolności.

Miałam też inny szampon z tej serii, bodajże do włosów cienkich, ze skłonnością do wypadania. Było identycznie, jak w przypadku szamponu przeciwłupieżowego - oklapnięte, tłuste, brudne włosy. Pasuję więc i jeśli będę planowała kupić jakieś rosyjskie szampony, to będą to te większe butle po 500ml, które dobrze myły włosy. :)

Skład: Aqua nivalis, Siberian Water Complex, Magnesium Laureth Sulfate, Cocamide DEA, Cocamidopropyl Betaine, Coco-Glucoside, Glyceryl Oleate, Sodium Chloride, Impetrum Nigrum Extract, Cynoglossum Officinalis Extract, Guar Gum, Climbazole, Wood Tar, Citric Acid, parfum, Kathon. 
Siberian Herbal Water Complex - Rhododendron dauricum, Inula Helenium, Atragene Sibirica, Helichrysum Arenarium, Solidago Dahurica, Erodium cicitarium, Pedicularis uralensis, Rubus saxatillis, Urtica Dioica, Saponaria Officinalis, Chamomilla Recutita, Silene Jenisseensis, Rhodiola Rosea, Artemisia Mongolica, Scutellaria Baicalensis, Polygonatum Odoratum, Lamium Album.

2 komentarze:

  1. Kurcze, serio był taki tani? Ale to niedomywanie wlosów to wieelka wada...

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie zniosłabym szamponu, który nie myje. To jak kupić długopis który nie piszę

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...